اورژانس دندان پزشکی چیست؟

در این مقاله می ‌خواهیم به شما در رابطه با اورژانس دندان پزشکی توضیح دهیم. همانطور که می‌ دانید یکی از بد ترین درد ها، درد دندان می ‌باشد. با این حال هیچگاه درد دندان تدریجی شروع نخواهد شد، بلکه شما به یکباره دچار دندان درد شدید خواهید شد. علت دندان درد می ‌تواند عفونت لثه ‌ها، آسیب دیدن لثه‌ ها، شکسته شدن دندان، کرم خوردگی دندان و غیره باشد.

با این حال شما نمی ‌توانید هیچگاه زمان درد دندان خود را پیش بینی نمایید. گاهی اوقات دندانی که در دید شما نیست دچار کرم خوردگی شده و به یکباره شروع به درد می ‌کند. معمولاً درد های دندان نیز دارای شدت بسیار بالایی هستند. در این مواقع افراد اگر بخواهند به یک دندانپزشک مراجعه نمایند و نوبت بگیرند، زمان زیادی را باید صرف کنند. از طرف دیگر درد دندان آن ها غیر قابل تحمل است. لذا در این هنگام بهترین راه چاره، مراجعه به اورژانس دندان پزشکی می ‌باشد. حال می ‌خواهیم بدانیم که اورژانس دندان پزشکی چیست؟

اورژانس دندان پزشکی

اورژانس دندان پزشکی

اورژانس دندان پزشکی چیست؟

اورژانس دندان پزشکی کلینیک یا مرکزی می‌ باشد که در صورت مراجعه بیماران که دارای شرایط اورژانسی هستند، سریعا آن ها را در اولویت قرار داده و به درمان دندان آن ها خواهد پرداخت.

در ادامه خواهیم گفت که چه افرادی اورژانسی بوده و چه مواردی نیاز به مراجعه به اورژانس دندان پزشکی دارند. اگرچه سرعت کار اورژانس دندان پزشکی برای این زمان‌ ها بسیار حائز اهمیت است اما کیفیت کار دندان پزشک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همواره افراد برای اینکه بخواهند دندان خود را ترمیم کنند یا حتی آن را بکشند، تمایل دارند که بهترین دندان پزشک آن را انجام دهد. به خودی خود خدمات دندان پزشکی دارای درد بسیار زیادی می ‌باشند. از این رو افراد برای مراجعه به دندان پزشک، دارای استرس هستند. این استرس می ‌تواند ناشی از کار نهایی دندان پزشک مورد نظر نیز باشد. لذا انتخاب یک دندان پزشک که بسیار حرفه ‌ای باشد و در مواقع اورژانسی بتواند کار دندان ‌های شما را به اتمام برساند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

چه موقعی افراد نیاز به خدمات دندانپزشکی اورژانسی دارند؟

حال می ‌خواهیم بدانیم که چه مواقعی نیاز به مراجعه به اورژانس دندان پزشکی داریم. این شرایط به شرح زیر خواهند بود:

زمانی که افراد دارای دندان درد بسیار شدیدی هستند، به طوری که هیچ مسکن و آرامبخشی نمی ‌تواند درد آن ها را تسکین دهد.

زمانی که دندان درد افراد چندین روز طول کشیده است و روند درد رو به بهبودی نیست.

زمانی که افراد دچار عفونت شدید دندان و لثه شده ‌اند.

زمانی که بر اثر ضربه فیزیکی، دندان از جا درآمده یا شکسته است. 

زمانی که روکش دندان آسیب دیده یا این که خود دندان ترک برداشته است.

زمانی که افراد دچار خونریزی دندان و لثه هستند.

 زمانی که تورم دهان و اطراف آن بسیار زیاد است.

زمانی که کامپوزیت، لمینت سرامیکی و روکش موقت دندان افتاده است.

انواع خدمات اورژانس دندان پزشکی:

حال می خواهیم شما را با انواع خدمات اورژانس دندان پزشکی آشنا گردانیم. افراد به دلیل‌ های مختلف دچار دندان درد یا آسیب دندان می ‌شوند. از این رو وقتی به اورژانس دندان پزشکی مراجعه می‌ نمایند، بایستی یک سری خدمات را از این مرکز دریافت کنند. از جمله مهم ‌ترین خدماتی که شما به صورت اورژانسی و سریع از این مراکز دریافت خواهید کرد، به شرح زیر است:

اولین مورد، معاینات دندان پزشکی می ‌باشد. زمانی که شما دچار دندان درد یا مشکل حفره ی دهانی می ‌شوید، بایستی که به خوبی لثه و دندان‌ های شما بررسی و معاینه شوند. گاهی اوقات حتی شما نمی ‌دانید که به چه علت دچار دندان درد یا لثه درد شده ‌اید. از این رو معاینه ‌ای دقیق و کامل توسط دندان پزشکان متخصص باعث می ‌شود که علت مشکل و ناراحتی شما پیدا شود. لذا دندان پزشکان بعد از معاینه ی دقیق به سراغ مرحله ی بعد که درمان و برطرف مشکلات دندان است، می روند.

از جمله مهم ‌ترین مواردی که در یک معاینه دقیق صورت می‌ گیرد، می توان به پوسیدگی دندان‌ ها، بیماری ‌های لثه، بیماری ‌های زبان، بیماری ‌های  لب ‌ها، مشکلات کام و غیره اشاره نمود. حتی گاهی اوقات دندان پزشکان غدد لنفاوی افراد را نیز مورد بررسی قرار می ‌دهند، تا اگر مشکلی داشته باشد، آن را تشخیص دهند. گاهی اوقات تشخیص مشکل بیماران از طریق معاینه ی چشمی مقدور نیست. لذا آن ها بایستی که به صورت دقیق ‌تری مورد ارزیابی قرار بگیرند. به همین دلیل است که برخی از دندان پزشکان از لثه، حفره ی دهانی و فک بیماران خود عکسبرداری انجام می ‌دهند. عکسبرداری توسط اشعه ی ایکس به منظور درمان صورت می‌ گیرد.

کلینیک دندان پزشکی

کلینیک دندان پزشکی

جرم گیری و تمیز کردن دندان ها:

مسئله ی بعدی جرم‌ گیری و تمیز کردن دندان ‌ها است. بیشتر اوقات افراد بعد از خوردن غذا یا هر ماده غذایی دیگری، دندان های خود را مسواک نمی ‌زنند. به همین دلیل باقیمانده مواد غذایی در لابلای دندان ‌ها و سطح آن ‌ها تا ساعات طولانی قرار می ‌گیرد. همین امر باعث پوسیده شدن و جرم گرفتن دندان‌ ها خواهد شد. جرم گرفتن دندان‌ ها می ‌تواند باعث زرد شدن آن ها شده و اینکه ظاهر نازیبایی را به دندان‌ های یک فرد بدهد. به همین دلیل توصیه ما به شما برای داشتن دندان‌ هایی زیبا، استفاده از خدمات دندان پزشکی نظیر: جرم ‌گیری و تمیز کردن می باشد.

در جرم گیری دندان ها، دندان پزشکان ابتدا ذرات اضافی، پلاک های نرم و اجسام سخت را به خوبی از روی دندان ‌ها بر می ‌دارند. سپس با استفاده از مواد تمیز کننده، برس و خمیر پولیش دندان ‌ها را تمیز نموده و برق می ‌اندازند. افرادی که می ‌خواهند در یک مناسبت شرکت کنند و زمان کمی دارند، می‌ توانند برای انجام جرم‌ گیری دندان‌ های خود به اورژانس دندان پزشکی مراجعه نمایند.

دندان

دندان

پرکردن دندان های پوسیده و فاصله ی اضافی بین دندان ها:

پر کردن سوراخ و شکاف ‌های بین دندان‌ ها نیز از دیگر خدمات اورژانس دندان پزشکی می ‌باشد. به این صورت که دندان پزشکان شکاف‌ هایی که غیر ضروری هستند را پر می ‌نمایند. لذا با  این کار فواصلی که باعث نامرتب نشان داده شدن دندان‌ ها می‌ شوند را پر کرده و برطرف خواهند نمود. متریالی که برای پر کردن این فواصل و سوراخ‌ ها استفاده می‌ شوند، کاملاً مخصوص بوده و دندان پزشکان بایستی از تخصص بالایی در به کار بردن آن برخوردار باشند. دندان ‌هایی که پوسیده هستند را نیز می ‌توان با این مواد پر نمود. به این صورت که ابتدا پوسیدگی ‌ها را کاملا برداشته و از دندان اصلی جدا می نمایند. سپس با این مواد مخصوص جای آن ها را پر خواهند کرد.

کلینیک دندان پزشکی در شیراز

کلینیک دندان پزشکی در شیراز

عصب کشی و سایر خدمات اورژانس دندان پزشکی:

یکی دیگر از خدماتی که شما می ‌توانید از اورژانس دندان پزشکی انتظار داشته باشید، عصب کشی دندان‌ ها می ‌باشد. همانطور که می ‌دانید گاهی اوقات آسیب دندان‌ ها بسیار گسترش می یابند تا حدی که اعصاب و ریشه ی دندان ها نیز دچار آسیب می شوند. معمولا دندان هایی نیاز به عصب کشی دارند که پوسیدگی تا ریشه ها گسترش یافته است. در این زمان دندان به عصب کشی نیاز دارد. این امر بسیار حساس و تخصصی بوده از این رو بایستی که دقت کافی را برای انتخاب اورژانس دندان پزشکی خود داشته باشید.

گاهی اوقات دندان ‌ها به حدی پوسیده و دردناک هستند که نمی توان آن ها را ترمیم نمود، به همین دلیل ناچار به کشیدن آن می ‌شوید. از این رو کشیدن دندان نیز از دیگر خدمات اورژانس دندان پزشکی می ‌باشد. خدمات دیگری را نیز ما می ‌توانیم برای اورژانس دندان پزشکی نام ببریم که این موارد به شرح زیر هستند:

باندینگ دندان ‌ها

 روکش دندان ‌ها

 تاج گذاشتن روی دندان‌ ها

 ساخت دندان مصنوعی

 کاشت دندان

 بریج دندان

 و غیره.

هر کدام از خدمات مذکور نیاز به تخصص کافی داشته و افراد بایستی در انتخاب نوع اورژانس دندان پزشکی خود دقت کافی را داشته باشند.

دکتر نجمه یزدانی

دکتر نجمه یزدانی

بهترین کلینیک دندان‌پزشکی شیراز:

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم، دندان پزشکی و خدمات آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می ‌باشند. همچنین شما بایستی که بهترین دندان پزشک و بهترین کلینیک را برای انجام این خدمات انتخاب نمایید. حال می ‌خواهیم به ساکنین شهر شیراز یک مژده بدهیم، آن هم معرفی بهترین کلینیک دندان پزشکی شیراز می ‌باشد. اگر شما می ‌خواهید با بهترین کلینیک دندان پزشکی در شیراز آشنا شوید، باید بگوییم که این کلینیک دارای بهترین دندانپزشک شیراز بوده و وقتی شما به آنجا مراجعه می ‌فرمایید، در واقع تمامی خدمات مذکور در بالا توسط بهترین دندانپزشک در شیراز صورت خواهد گرفت.

کلینیک دندان پزشکی دکتر یزدانی شیراز، یکی از بهترین کلینیک‌ های کشور است. از این رو شما برای انجام خدمات دندان پزشکی خود بهتر است که به کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی مراجعه نمایید. دکتر نجمه یزدانی جهرمی شیراز یکی از بهترین دندانپزشکان است، که حرف اول را در شیراز می ‌زند. لذا تنها کافی است که یک بار به مطب دکتر نجمه یزدانی مراجعه نمایید، سپس متوجه خواهید شد که تا چه حد این دکتر حاذق بوده و خدمات دندان پزشکی شما را به بهترین نحو انجام می ‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این کلینیک، می توانید به بخش درباره ما در سایت این مرکز مراجعه فرمایید.

در کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی شما می ‌توانید بهترین و با کیفیت ‌ترین متریال و همچنین پیشرفته ‌ترین تجهیزات را مشاهده نمایید. همین امر باعث می‌ شود که این پزشک حاذق، خدمات دندان پزشکی را به بهترین صورت انجام دهد. در واقع استفاده از بهترین متریال و بهترین تجهیزات توام با مهارت ‌های بی ‌شمار دکتر نجمه یزدانی می ‌تواند باعث شود که در این مرکز مراجعه کنندگان بهترین تجربه استفاده از خدمات دندان پزشکی را داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این کلینیک، بخش مجله پزشکی مراجعه فرمایید. همچنین برای گرفتن نوبت می توانید از طریق تماس با ما این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *