درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس

آیا ام اس می تواند برای سلامت دهان و دندان مضر باشد؟

آیا در اطرافیان خود، فردی را می شناسید که به بیماری ام اس مبتلا باشد؟ مسلما افرادی که دچار بیماری ام اس هستند، در بسیاری از شیوه‎های درمانی، با سایر افراد تفاوت‎هایی دارند. برای مثال درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس، با سایر افراد سالم تفاوت‎های زیادی دارد. در نتیجه لازم است که دندانپزشک متخصص این شیوه های درمانی خاص را بشناسد و با به کارگیری آن ها، بهترین مداخله درمانی را برای بیمار انجام دهد. یکی از عمده ترین سوالاتی که در رابطه با این افراد ایجاد می شود این است که آیا ام اس می تواند بر سلامت دهان و دندان تاثیر منفی بگذارد؟ مولتیپل اسکلروزیس به دلایل مختلفی می‎تواند بر سلامت دهان و دندان بیماران تأثیر منفی بگذارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. می‎تواند انجام اقدامات اساسی برای بهداشت دهان را دشوار یا غیرممکن کند.

برخی از علائم مشخص مولتیپل اسکلروزیس، مانند مشکلات حرکتی، لرزش، اسپاسم (انقباض دائمی عضلانی)، تغییرات حسی در دست‌ها یا خستگی، می‌توانند اقدامات اساسی برای بهداشت دهان مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و … را دشوار یا غیرممکن کنند. در نتیجه بیمار از رسیدگی به بهداشت دهانی خود باز می ماند و نمی تواند مانند سایر انسان های سالم، مشکلات دهان و دندان خود را درمان کند.

3. گاهی باعث کم اهمیت جلوه دادن سلامت دهان و دندان می شود.

مولتیپل اسکلروزیس بیماری است که تا حد زیادی زندگی بیماران را تحت تاثیر قرار می‎دهد. مطابق با صحبت های خانم دکتر نجمه یزدانی جهرمی شیراز، اغلب بیماران زمانی که به ام اس مبتلا می‎شوند، از سایر مشکلات دهان و دندان خود غفلت می‎کنند. در نتیجه ممکن است به مرور زمان، بیماری ام اس شما را از توجه به سلامت دهان و دندان بازدارد.

درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس؛ چالش ها و راهکارها

همه ما اهمیت سلامت دهان و دندان را می‎دانیم و برای دستیابی به آن باید معاینات دوره ای مناسبی را نزد بهترین دندانپزشک انجام دهیم. این معاینات کمک می کند تا مشکلات دندانی را در زمان مناسب تشخیص دهیم و راه حل مناسبی را برای آنها پیدا کنیم. در موارد خاص، مانند بیماران مبتلا به ام اس، که عدم وجود عفونت در بدن آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این نظارت حیاتی است. از این رو اگر به بیماری ام اس مبتلا هستید، لازم است به منظور تشخیص به موقع و سریع مشکلات دندانی، مراجعه منظمی به کلینیک دندانپزشکی داشته باشید.

از سوی دیگر، همچنین خوب است به یاد داشته باشید که سلامت دهان و دندان می‌تواند پیامدهای مستقیمی بر بیماری مولتیپل اسکلروزیس داشته باشد. برای مثال وجود عفونت در لثه ها و دهان می‎تواند علائم ام اس را بدتر کند. حتی بسیاری از پزشکان معتقدند که وجود عفونت لثه، منجر به کاهش ایمنی بدن این بیماران می گردد و در نتیجه بیماری آن ها شدیدتر شود. در این مواقع، دندانپزشک با استفاده از بهترین تکنیک ها به درمان این بیماری می پردازد.

در کلینیک دندان‎ پزشکی دکتر نجمه یزدانی، استفاده از تجهیزات پیشرفته به سهولت فرایند درمان کمک می‎کند. در این کلینیک انواع دستگاه‎ها، ماسک های حفاظتی و سایر ملزومات مربوطه وجود دارد و دندانپزشک به وسیله این لوازم، بهترین درمان دندانپزشکی را برای بیماران مبتلا به ام اس در نظر می گیرد. علاوه بر این، دکتر یزدانی با توجه به عوارض جانبی هر دارو، ابتدا تاریخچه بالینی بیمار را بررسی کرده و با توجه به شدت ام اس، داروهای مناسب را تجویز می کند. در این مرحله لازم است بیمار نیز با دندانپزشک همکاری کند و موارد خاص و حساسیت های خود را به او اعلام نماید.

دکتر نجمه یزدانی

مراقبت های دندانپزشکی دندان و علائم مولتیپل اسکلروزیس

در نگاه اول، شاید چنین به نظر برسد که درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس کاری دشوار و غیر قابل انجام است. این در حالی است که بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس نیز مانند بیشتر بیماری‎ها، با علائم متعدد خود شناخته می‎شود. برخی از این علائم، ممکن است بروز پیدا کنند و برخی دیگر، به احتمال زیاد همچنان پنهان باقی بمانند. برخی اوقات نیز، علائم متعددی از مولتیپل اسکلروزیس می‎توانند در مراقبت از دندان‎ها و لثه‎ها اختلال ایجاد کنند:

• ضعف
  • لرزش
  • درد صورت
  • تغییرات حسی در دست

همه این علائم می‎توانند بر توانایی فرد در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تأثیر بگذارند. راهبردهای زیر ممکن است راهی برای جبران این مشکلات باشند:

• از مسواک هایی با دسته بلندتر استفاده کنید. در این صورت می‎توانید بر لرزش دست خود غلبه کنید و راحت تر مسواک بزنید. همچنین می‎توانید با توجه به شرایط عمومی بدن خود، از مسواک برقی نیز استفاده نمایید.
  • تحقیقات مرتبط با درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس، نشان می‎دهد که برای کنترل ضعف بدنی، می‎توان به صورت نشسته نیز مسواک زد. بدین صورت اگر مبتلا به ام اس هستید و از ایستادن خسته شده اید، هنگام نشستن نیز می توانید به دندان های خود مسواک بزنید.
  • مطابق با پیشنهاد خانم دکتر نجمه یزدانی، نوشیدن آب را افزایش دهید. برخی از داروهای مورد استفاده برای کنترل مولتیپل اسکلروزیس باعث خشکی دهان می‎شوند. بزاق به تمیز نگه داشتن دهان و دندان کمک می‎کند. خشکی دهان نه تنها ناراحت کننده است، بلکه کمبود آن می‎تواند باعث تجمع باکتری‎ها و اختلال در عمل جویدن شود. علاوه بر این، غذاهای غنی از نمک یا ادویه ها می توانند باعث خشکی دهان شوند. در این مواقع لازم است که نوشیدن آب یا سایر نوشیدنی های بدون قند را افزایش دهید.
دکتر نجمه یزدانی جهرمی

نحوه انتخاب دارو در درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس

درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس اگرچه تا حدودی دشوار به نظر می رسد، با این حال با تشخیص و مداخله صحیح دندانپزشک به شکلی مطلوب نیز قابل اجرا است. درست زمانی که فرد دارای ام اس به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‎کند، فعالیت اصلی دندانپزشک آغاز می شود. در اولین مرحله، دندانپزشک متخصص با استفاده از سوالات خاص و مهم، روند بیماری، نحوه آغاز و میزان پیشروی آن را از بیمار جویا می‎شود. لازم است که در این مرحله، بیمار به صورت دقیق و بدون نقص به این سوالات پاسخ دهد.

در مرحله بعدی، نوبت به معاینه کامل توسط دندانپزشک می‎رسد. کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی با استفاده از تکنیک های خاص و ویژه خود، بهترین کلینیک برای انجام این خدمات درمانی می باشد. اغلب کسانی که مبتلا به بیماری ام اس هستند، برای انجام درمان های دندانپزشکی، به این کلینیک مراجعه می‎کنند. پس از انجام کامل معاینات توسط دندانپزشک، حال نوبت به شروع فعالیت و مداخله دهانی رسیده است. اکنون دندان پزشک باید تمامی تلاش خود را در جهت برطرف کردن مشکلات دندانی و دهانی بیمار به کار بگیرد.

دندانپزشک متخصص، ابتدا با استفاده از راهکارهای ویژه اقدام به درمان بیمار می کند. بیمار مبتلا به ام اس در این مرحله مورد درمان قرار می گیرد و مشکلات دهانی آن به وسیله دندانپزشک برطرف می شود. بعد از به پایان رسیدن درمان بیمار، نوبت به انتخاب و تجویز دارو برای آن می رسد. دندانپزشک مربوطه با بررسی روند بیماری، داروهای مناسبی را برای او تجویز می کند. این مرحله جزو سخت ترین مراحل درمان به حساب می آید زیرا پزشک باید سایر داروهایی که بیمار برای درمان ام اس خود مصرف می کند را نیز در نظر بگیرد و سپس داروی مناسب را برای او تجویز کند.

تجربیات بیماران ام اس از درمان دندانپزشکی

همان طور که گفتیم، بیماری ام اس یکی از انواع بیماری‎هایی است که بر روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. افراد مبتلا به این بیماری نیز مانند سایر افراد ممکن است به مشکلات دندانی مبتلا شوند. چیزی که اهمیت دارد، نحوه درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس است. به طور کلی، یک دندانپزشک مجرب باید به شیوه درمان موثر، نحوه انتخاب دارو، استفاده از راهکارهای خاص و … مسلط باشد تا بتواند بهترین تجویزهای دندانپزشکی را برای بیماران مبتلا به ام اس در نظر بگیرد.

طبق اظهارات خانم دکتر نجمه یزدانی جهرمی شیراز، بسیاری از بیماران ام اس با مشکلات دندانی مانند ترمیم دندان، جراحی دندان، پروتز دندان و یا ارتودنسی مواجه هستند. در بسیاری از موارد، درمان دندانپزشکی ممکن است به علت حساسیت‌های نورولوژیکی و یا عدم تحمل درد، برای بیماران ام اس دشوار و پرخطر باشد.

با این حال با توجه به تجربه‌های اغلب بیماران، درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس می‌تواند تاثیرات بی بدیلی را در کیفیت زندگی آن‌ها به همراه داشته باشد. برخی بیماران گزارش داده‌اند که پس از درمان دندانپزشکی، درد و عفونت‌های دندانی‎شان کاهش چشمگیری یافته و حتی در برخی موارد، مشکلات نورولوژیک آن‌ها نیز بهبود یافته است.

شاید چنین به نظر برسد که درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس، در اغلب موارد باعث تشدید علائم این بیماری شود. با این حال، برخلاف نگرانی‌های آن‌ها، تحقیقات نشان داده است که درمان دندانپزشکی به طور کلی برای بیماران ام اس خطرات کمتر و فواید بسیار بالایی دارد. همچنین با توجه به تجربه‎های اغلب دندانپزشکان، بیماران مبتلا به ام اس زمانی که به دنبال درمان مشکلات دهانی خود هستند، بهبودی قابل توجهی را تجربه می‎کنند. با این حال، قبل از هرگونه درمان دندانپزشکی، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و نظر و راهنمایی های او را جویا شوید.

کلینیک دندان پزشکی شیراز

آشنایی با بهترین کلینیک دندان‌پزشکی شیراز

بسیاری از ما زمانی که به درد دندان مبتلا می شویم، در انتخاب کلینیک مناسب برای درمان دندان پزشکی، مردد هستیم. کلینیک دندان‌پزشکی شیراز یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک های دندان‌پزشکی در این شهر شناخته می شود. این کلینیک با بیش از سال ها تجربه در زمینه درمان های دندانپزشکی، به عنوان یکی از مراکز معتبر در حوزه سلامت دهان و دندان به شمار می رود.

کلینیک دندان پزشکی در شیراز با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات و فناوری های پزشکی، درمان های دندانپزشکی را با کیفیت بالا و با نگرشی مدرن و حرفه‌ای به بیماران ارائه می‌دهد. همچنین، تیم پزشکان و پرستاران مجرب و با تجربه این کلینیک، بهترین خدمات درمانی را برای بیماران در نظر می گیرند. از جمله مزایای این کلینیک می‌توان به محیط دلپذیر و دوستانه، پذیرایی حرفه‌ای و متعهد، قیمت مناسب و تکنولوژی درمان حرفه ای اشاره کرد.

کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی با توجه به نیازهای بالقوه بیماران ام اس، به صورت ویژه درمان هایی را برای این گروه ارائه می‌دهد. این درمان‎ها شامل انواع پروتزهای دندانی، ایمپلنت ها و لمینیت های مخصوص است که با توجه به نیازهای بیماران ام اس، طراحی و اجرا می‌شود. در نتیجه بیماران مبتلا به ام اس، بدون نگرانی از بروز هرگونه مشکل در ناحیه دهان، می توانند به این کلینیک درمانی مراجعه کنند.

گفتنی است که این کلینیک زیر نظر خانم دکتر نجمه یزدانی جهرمی، یکی از بهترین مجرب ترین دندانپزشکان شیراز اداره می شود. دکتر یزدانی با داشتن تجربه چندین ساله در حوزه دندانپزشکی، به عنوان یکی از برترین پزشکان در زمینه درمان های دندانپزشکی برای بیماران ام اس شناخته می‌شود. با مراجعه به این کلینیک، شما مطمئن خواهید بود که زیر نظر یکی از بهترین دندانپزشکان، مداخله درمانی انجام می دهید.

کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی

کلینیک دندان پزشکی دکتر یزدانی شیراز؛ بهترین کلینیک برای درمان

هر فرد روتین خاصی برای رعایت بهداشت دهان و دندان خود دارد. هم اکنون از خود سوال بپرسید شما برای رعایت بهداشت دهانی خود، چه روتینی دارید؟ اگر در شیراز زندگی می کنید، آیا بهترین دندان پزشک شیراز را می شناسید؟ فکر می کنید مراجعه به کلینیک کدام پزشک، می تواند سلامت دهان و دندان های شما را تضمین کند؟

اغلب افرادی که در شهر شیراز زندگی می کنند، معتقدند بهترین دندان پزشک در شیراز، خانم دکتر نجمه یزدانی می باشد. با کمی مطالعه و تحقیق، متوجه خواهید شد که خانم دکتر یزدانی، با استفاده از راهکارهای ویژه و تکنیک های جذاب، بهترین درمان را برای بیماران در نظر می گیرد. در کلینیک خانم دکتر یزدانی، همه بیماران رضایت و اعتماد کاملی دارند و با اتکا به تجربه دکتر، به این کلینیک مراجعه می کنند.

علاوه بر این، خانم دکتر یزدانی جزو اولین متخصصانی است که درمان دندانپزشکی برای بیماران ام اس نیز انجام می دهد. بدین ترتیب که بیماران مبتلا به اسکلروزیس نیز می توانند برای سلامت بهداشت و دهان خود به این کلینیک مراجعه کنند. در نتیجه توصیه می شود بیمارانی که مبتلا به ام اس هستند، به منظور دریافت بهترین خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی، مراجعه به این کلینیک را فراموش نکنند.

دندان پزشک در شیراز