درمان ریشه دندان چیست؟

در این مقاله می خواهیم در رابطه با درمان ریشه دندان توسط بهترین دندان پزشک شیراز یعنی، دکتر نجمه یزدانی جهرمی توضیح دهیم. با این حال بهتر است که قبل از آن با مفهوم درمان ریشه دندان آشنا شویم.

حال می خواهیم بدانیم که درمان ریشه دندان چیست؟ درمان ریشه دندان، در واقع روشی است که برای درمان عمقی عفونت یا آسیب های درون ریشه دندان استفاده می ‌شود. این روش عفونت و التهاب درون ریشه دندان را درمان می ‌کند و می ‌تواند به نگهداشتن دندان طبیعی افراد کمک کند. لذا به جای استفاده از پروتز دندان و یا دندان مصنوعی استفاده از این روش، توصیه می شود. در انجام این روش پس از ایجاد دسترسی به درون ریشه دندان، باز کردن کانال‌ ها و تمیز کردن درون آن ها انجام می ‌شود. سپس، اگر لازم باشد، درون ریشه دندان با مواد ضد عفونی کننده پر می ‌شود. در نهایت، دندان با یک مواد خاص، پر می ‌شود.

درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان

مراحل انجام درمان ریشه دندان توسط دکتر نجمه یزدانی:

به عبارت بهتر باید گفت که درمان ریشه دندان، از جمله راه هایی است که جهت درمان عفونت یا التهاب درون ریشه دندان استفاده می شود. درمان ریشه دندان توسط بهترین دندان پزشک در شیراز یعنی دکتر نجمه یزدانی، معمولا در سه مرحله صورت میگیرد. این مراحل به شرح زیر هستند:

  • دسترسی به ساختار داخلی دندان: در این مرحله دندان پزشک برای دسترسی به ریشه ی دندان، یک سوراخ کوچک در سطح بالایی دندان ایجاد می کند. سپس اطراف ریشه دندان را تمیز و ضد عفونی می نماید تا بتواند به کانال های ریشه ی دندان دست یابد.
  • حذف بافت زنده و عفونت از داخل کانال ریشه: در این مرحله، دندان پزشک ضایعات و بافت زنده و مرده ی داخل کانال ریشه را حذف می کند. سپس بافت های داخل ریشه را با آنتی بیوتیک یا مواد دیگر، ضد عفونی می کند تا عفونت برطرف شود.
  • پر کردن کانال ریشه: در این مرحله، دندان پزشک کانال ریشه را با یک ماده پرکننده به نام گوتا پرکا، به طور کامل پر خواهد کرد. سپس سوراخ ساخته شده در ابتدا را با یک ماده ی روکش کننده، نظیر: رزین پر نموده تا حفره ی ایجاد شده در دندان بسته شود.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که، درمان ریشه دندان نیاز به چند جلسه دارد. لذا هر چقدر دندان بیشتر آسیب دیده باشد، تعداد جلسات نیز افزایش پیدا خواهد نمود.

چه زمانی از این روش برای درمان دندان استفاده می شود؟

درمان ریشه دندان زمانی انجام می ‌شود که ریشه ی دندان به هر دلیلی آسیب دیده باشد. این درمان می‌ تواند کاربرد هایی به شرح زیر داشته باشد:

  • درمان عفونت ریشه: اگر ریشه ی دندان تحت تاثیر عفونت قرار گرفته باشد، درمان ریشه دندان صورت می ‌گیرد تا عفونت رفع گردد. همچنین عملکرد طبیعی دندان دوباره برقرار شود. در این مورد، درمان ریشه دندان یک روش مؤثر برای حفظ دندان طبیعی است. لذا با استفاده از این روش از کشیدن دندان، جلوگیری خواهد شد.
  • درمان التهاب ریشه ی دندان: اگر ریشه ی دندان به دلیل ترمیم نامناسب، شکستگی یا تراکم بافت‌ های اطراف، ملتهب شده باشد، درمان ریشه دندان لازم است. در این حالت، ریشه دندان پاکسازی و تعمیر می ‌شود تا التهاب برطرف گردد و دندان دوباره سالم شود.
  • درمان دندان ‌های مجاور دندان های آسیب دیده: در برخی موارد، دندان‌ های عفونی ممکن است به دندان های سالم مجاور خود آسیب بزنند. در این صورت، ریشه ی دندان عفونی باید اصلاح شود تا به سلامت دندان های مجاور سالم کمک شود. چراکه ممکن است عفونت از دندان آسیب دیده به سوی دندان سالم نشت کند.
  • درمان دندان ‌های شکسته: درصورت شکسته شدن دندان و ریشه ی آن، درمان ریشه دندان ضروری است. لذا باید ریشه به روشی اصلاح شود که دندان دوباره قابل استفاده شود.

در نهایت باید گفت که درمان ریشه دندان یک روش مؤثر برای حفظ دندان طبیعی است. لذا در صورت تخریب ریشه ی دندان، درمان ریشه با استفاده از روش های ترمیمی نظیر: ساخت دندان مصنوعی یا پل ‌سازی انجام می شود.

درمان دندان

درمان دندان

چه افرادی می توانند از این روش استفاده کنند؟

افرادی که می توانند و نیاز دارند که از درمان ریشه دندان استفاده کنند، به شرح زیر خواهند بود:

دسته ی اول افرادی هستند که ریشه ی دندان آن ها تحت تاثیر عفونت قرار گرفته است.

دسته ی دوم افرادی هستند که می خواهند از پروتز دندان استفاده کنند و برای استفاده از پروتز نیاز به درمان ریشه دنداندارند.

دسته ی سوم افرادی هستند که دندانی شکسته یا کرم خورده دارند، تا حدی که ریشه ی دندان آن ها نیز آسیب دیده است.

دسته ی چهارم افرادی هستند که مدام دندان درد دارند که این درد ناشی از عفونت در ریشه ی دندان آن ها است.

دسته های بالا، افرادی هستند که باید از این روش برای احیای دندان خود استفاده نمایند تا بتوانند از آن دندان، مثل قبل استفاده کنند.

مزیت های بهترین کلینیک دندان‌پزشکی شیراز:

بهترین کلینیک دندان پزشکی در شیراز که به دکتر نجمه یزدانی تعلق دارد، از مزایای زیر برخوردار است:

 تجربه و تخصص: دکتر نجمه یزدانی به عنوان یک دندان پزشک با تجربه، در زمینه ی درمان های ریشه دندان، مهارت و تخصص بالایی دارد. این مزیت می تواند به افرادی که نیاز به درمان ریشه دندان دارند اطمینان بخشد.

تجهیزات پیشرفته: کلینیک دندان پزشکی دکتر یزدانی شیراز، به دنبال به روز بودن و استفاده از تجهیزات پیشرفته است. این تجهیزات شامل، ابزار ها و تکنولوژی هایی است که روش های درمان ریشه دندان را بهبود بخشند و کار را برای دکتر نجمه یزدانی آسان تر کنند. همچنین این تجهیزات باعث افزایش کیفیت کار دکتر نجمه یزدانی شیراز می شود. برخی از تجهیزات پیشرفته شامل: رادیوگرافی دیجیتال، لیزر دندانپزشکی و دستگاه CAD/CAM برای ترمیم‌ های سریع می‌ باشند.

راحتی بیمار: کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی، به بیماران خود کمک می کند تا در هنگام درمان راحتی بیشتری داشته باشند. لذا با استفاده از تکنیک های درمانی با درد کم تر و ارائه ی مداوم خدمات پس از درمان، این امر میسر می گردد.

راحتی و ارتباط متقابل: دکتر نجمه یزدانی و تیم او به راحتی با بیماران ارتباط برقرار می ‌کنند و نیاز های بیماران را درک و برآورده می سازند.

ریشه دندان

ریشه دندان

سایر مزایای این کلینیک:

روش ‌های درمانی متنوع: دکتر نجمه یزدانی با توجه به تخصص و تجربه‌ هایش، مجموعه ‌ای از روش ‌های درمانی متنوع را ارائه می ‌دهد. این روش‌ ها از جمله جراحی دهان و فک، انجام پروتز های ثابت و متحرک، روش های زیبایی نظیر: ترمیم‌ های کامپوزیتی و ترمیم‌ های سرامیکی می ‌باشند.

کیفیت بالا: در کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی، دکتر یزدانی و تیمش، بهترین مواد و تجهیزات را به کار می برند. همچنین به کیفیت بالای خدمات خود و رضایت بیماران اهمیت زیادی می دهند.

 برخورد دوستانه: دکتر نجمه یزدانی و تیمش، بسیار مهربان و دوستانه با بیماران خود برخورد می کنند. همچنین سعی می کنند تا با احترام به نیاز ها و ترس های بیماران پاسخ دهند.

قیمت مناسب: کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی شیراز علاوه بر کیفیت بالا، به فکر رفاه حال مشتریان خود نیز می باشد. لذا در ارائه ی خدمات با قیمت مناسب، تلاش می کند.

دکتر نجمه یزدانی

دکتر نجمه یزدانی

شناخت بیشتر دکتر یزدانی از طریق وب سایت ایشان:

در صورت تمایل به ارتباط با دکتر نجمه یزدانی، می ‌توانید از طریق راه‌ های ارتباطی موجود در وبسایت یا صفحات رسمی دکتر نجمه یزدانی، با او ارتباط بگیرید. دکتر نجمه یزدانی یک دندان پزشک با تخصص در زمینه‌ های مختلف دندانپزشکی مانند: جراحی دهان و فک، ایمپلنتولوژی، روش های ترمیمی و زیبایی و غیره است. او دارای دکترای حرفه‌ای(PhD) در زمینه ی جراحی دهان و فک است و همچنین عضو انجمن دندان پزشکان شیراز می باشد. دکتر نجمه یزدانیتجربه ی زیادی در انجام خدمات دندان پزشکی دارد.

برای ایجاد رضایت در بیماران، کیفیت درمان و ارائه خدمات حرفه‌ ای بسیار مهم است. دکتر نجمه یزدانی و تیم او به کیفیت بالا در درمان و ارائه خدمات حرفه ‌ای علاقه ‌مند هستند و بیماران را به دلیل نتایج مطلوب و رضایت بیشتر، ترغیب به بازگشت به کلینیک می‌کنند.

اگر شما هم به ارتباط با دکتر نجمه یزدانی و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و مزایای او علاقه مند هستید، می توانید به وب سایت ایشان مراجعه نمایید. لذا از بخش های مجله دندان پزشکی، تماس با ما و درباره ما اطلاعات لازم را به دست آورید. البته بهتر است که برای مشاوره مستقیماً با کلینیک ایشان تماس بگیرید تا بتوانید تمامی سوالات و نیاز های خود را مطرح کنید.

در کلام آخر باید گفت که درمان ریشه دندان امری بسیار حرفه است. لذا شما باید در یک مرکز کاملا تخصصی به درمان ریشه ی دندان خود بپردازید. توصیه ی ما به شما مراجعه به کلینیک دندان پزشکی دکتر نجمه یزدانی جهرمی می باشد. بی شک کیفیت خدمات و برخورد پرسنل این مرکز شما را حیرت زده خواهد کرد. لذا توصیه ی ما به شما ساکنین شهر شیراز مراجعه به این مرکز می باشد. چرا که با مراجعه به این مرکز می توانید از خدمات عالی آن بهره مند گردید.